EV - Oplaadpalen - Tesla Audi eTron - Doe het zelf zonnepanelen - Omvormers voor Zonnepanelen - Montagemateriaal voor Zonnepanelen

Poll

Hoe lang heb jij al zonnepanelen?

Auteur Topic: Hoe lang heb jij al zonnepanelen?  (gelezen 5981 keer)

Offline admin

• Administrator
  • Hero Member
  • Duurzame Energie is de toekomst
    • Bekijk profiel
    • 21 Zonne Energie - voor een groener nederland
« Gepost op: februari 04, 2016, 20:52:44 »

Reageer hier met jou bevindingen

Offline Hybride90

• Jr. Member
  • **
  • Beginner
    • Bekijk profiel
Re: Hoe lang heb jij al zonnepanelen?
« Reactie #1 Gepost op: februari 29, 2016, 14:48:53 »
Bijna 1 jaar geleden 6 stuks aangeschaft. Ga er deze zomer nog 6 bijnemen  8)

Henk

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2017, 07:09:33 »
In februari hebben mijn zonnepanelen drie jaar werk erop zitten. Het zijn er 15 stuks. In mei 2016 zijn daar nog 5 panelen bij gekomen. Geen van allen liggen ideaal maar van de 4800 wp schat ik in mei toch 4000 wp op de teller te hebben. Mijn teller staat nu op 8900 over de gehele looptijd, Daarbij draait nu sinds een jaar een warmtepomp lucht - water en wordt mijn energierekening dit jaar 54 euro. Gas heb ik dus niet meer. Met de aanschaf van aluminium radiatoren zou ik nog een slag kunnen maken van 10 to 15% vermindering op de stookkosten en comfort. In de huiskamer verwarm ik nog bij met een kleine houtkachel van 6 kw. Mijn keuken / badkamer is slechts half steens en bijten waar mogelijk aan drie zijden geiseleerd met 4 cm pirplaat aan de buitenzijde, That's it

Offline jannic

• Newbie
  • *
  • Beginner
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2017, 10:11:36 »
Sinds oktober 2014 12 stuks.
Er is er 1 kapot gegaan binnen 2 jaar. Echter de 10 jaar productgarantie stelde niets voor. De leverancier (Energy Guiard uit Breda) was failliet. En de doorstartende partij nam geen garantie over. Dus ik kon op eigen kosten een nieuw paneel aanschaffen.