EV - Oplaadpalen - Tesla Audi eTron - Doe het zelf zonnepanelen - Omvormers voor Zonnepanelen - Montagemateriaal voor Zonnepanelen

Auteur Topic: 10 Mythes over zonne-energie  (gelezen 17101 keer)

Offline admin

• Administrator
  • Hero Member
  • Duurzame Energie is de toekomst
    • Bekijk profiel
    • 21 Zonne Energie - voor een groener nederland
10 Mythes over zonne-energie
« Gepost op: april 15, 2011, 21:25:32 »
Zonnepanelen zijn lelijk, hebben een laag rendement en kosten bergen subsidiegeld en energie om te produceren. Edwin Koot over tien zonne-energiemythes.

alle 10 Mythes over zonne energie >>> http://www.thesolarfuture.nl/nieuws/2011/4/15/10-mythes-over-zonne-energie.html

lmeuris

• Gast
Re: 10 Mythes over zonne-energie
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2011, 22:12:55 »
 8)gedeeltelijk mee eens: als ik alle berichten lees op de diverse forums rijzen er af en toe toch vraagtekens. Daarom meer mijn keuze voor de middenweg: TOCH 2 (kleine) zonnepanelen op mijn dak, echter GEEN terugladen in het net. Alles blijft intern in huis: ik heb een 12 volt netwerk in huis en daarop werken bijna alle verlichting en diverse afzuigventilatoren. Alles wordt gevoed door een 75 Ah accu en deze wordt geladen door de 2 panelen die samen goed zijn voor 180 Watt. Zo weet ik zeker dat alles goed gebruikt wordt en heb er ook alle controle over. zie voor alle details: meuris7qprojekt.blogspot.com

Offline admin

• Administrator
  • Hero Member
  • Duurzame Energie is de toekomst
    • Bekijk profiel
    • 21 Zonne Energie - voor een groener nederland
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2011, 02:34:07 »
@lmeuris mag ik paar van je projecten hier plaatsen in dit forum ... ik zal de bron erbij vermelden.

lmeuris

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2011, 09:18:57 »
dat mag, misschien zijn er meer mensen mee bezig. een hele belangrijke tip: de installatie laten keuren door een erkend elektricien en dit rapport doorsturen naar de verzekering. Dit voorkomt dat er bij brand, ontstaan door of in de 12 volt installatie, er misschien geen uitkering van de verzekering plaats vindt. Ge´nteresseerden mogen altijd komen kijken, zij het na afspraak.....

Offline pascal7

• Jr. Member
  • **
  • Beginner
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2011, 20:27:16 »
Dat zonnepanelen lelijk zijn kan niemand ontkennen toch  :-\.

Zwerius

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2012, 12:58:45 »
Zijn ze echt lelijk, of komt het dat je anders gewend bent?
Mensen zijn van nature nogal conservatief.
Als er altijd zonnepanelen op daken waren gemonteerd, hadden veel mensen nu waarschijnlijk dakpannen lelijk gevonden.....