EV - Oplaadpalen - Tesla Audi eTron - Doe het zelf zonnepanelen - Omvormers voor Zonnepanelen - Montagemateriaal voor Zonnepanelen

Auteur Topic: TIPS BIJ GEBRUIK LEDVERLICHTING  (gelezen 4604 keer)

lmeuris

• Gast
TIPS BIJ GEBRUIK LEDVERLICHTING
« Gepost op: april 22, 2011, 22:23:02 »
Al enige tijd bezig met LEDverlichting: mijn hele huis is er al vol mee. De zwaardere LEDSPOTS zijn helaas nog onbetaalbaar, daarom blijf ik bij de lichtere versies. Het meeste gebruik ik de LEDSTRIPS: deze zijn handig weg te werken, hebben een laag stroomverbruik en geven veel licht. Als vervanging voor de diverse halogeenlampjes gebruik ik de LED insteekmodules van 0,8 en 1,2 Watt. Daar kleven wel wat problemen aan. Ten eerste de afscherming van het ledprintje: het is zeer aan te raden de achterzijde van dit printje af te plakken met wat tape.

De kans bestaat dat er kortsluiting ontstaat als het printje tegen de (meestal) metalen spiegel in het spotje komt. Verder de spanning goed in de gaten houden: bij vervangen in een bureaulamp gaat het al meestal mis: de spanning wordt veel hoger als 12 VOLT daar de trafo berekend is op een grote stroomafname. Hier moet dus altijd een voorschakelweerstand voor gemonteerd worden. Ook moet er toch genoeg warmte afvoer mogelijk zijn: monteert men de LEDSCHIJF in een kleine gesloten ruimte zal deze geen lang leven hebben. Bij buiten gebruik van de LEDSCHIJFJES is het advies: even beide zijden inspuiten met plasticspray of metaalvernis.

wilt U zien waar ik mee bezig ben, dan zie mijn blog: meuris7qprojekt.blogspot.com

Offline admin

• Administrator
  • Hero Member
  • Duurzame Energie is de toekomst
    • Bekijk profiel
    • 21 Zonne Energie - voor een groener nederland
Re: TIPS BIJ GEBRUIK LEDVERLICHTING
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2011, 02:49:22 »
Gebruik jij deze led LED-Strip Flex 14 12 V= 1,3 W daglicht ???

Op een uiterst flexibele, 10 mm brede geleiderband zijn superfelle, op kleurgroep geselecteerde PLCC-SMD-LED&rsquo s (lichthoek 120) aangebracht. Uiteraard kunnen meerdere ... Klik verder voor meer info.

lmeuris

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2011, 09:24:52 »
ik gebruik de ledstrips uit de bouwmarkten: 2 stuks a ongeveer 25 cm voor 25,00. Deze zijn onbeperkt koppelbaar en geven veel en vooral mooi licht. Als ik komende week bij de GAMMA kom, zal ik wel even merk en type noteren en hier doorgeven. De LEDSCHIJFJES die in mijn hele huis te vinden zijn, bestel ik bij RIBA-ONLINE, want daar zijn ze het goedkoopste....

lmeuris

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2011, 13:01:56 »
Net bij de GAMMA geweest: de LEDSTRIPS zijn uit het assortiment!!!! Dommerikken!! Het komt omdat ze ze in het doosje hebben laten liggen en niet de moeite hebben genomen zo'n ledstrip uit te pakken en aan te sluiten. De klanten hadden dus ook geen idee wat en hoe dit syteem werkt. Nu kan ik op zoek naar een andere bouwmarkt die deze ledstrips nog wel heeft. Het is me niet gelukt hier een foto te plaatsen, dus die plaats ik op mijn blog zodat men wel kan zien om welke ledstrips het gaat

Offline tcled

• Jr. Member
  • **
  • Beginner
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: januari 21, 2012, 17:18:09 »
Hoe komen we bij je blog ?

Ben wel nieuwsgierig zelf hebben we die strips ook als het goed is.

Offline carvalhoribeiro01

• Jr. Member
  • **
  • Beginner
    • Bekijk profiel
    • Zoek decoratie winkel en deco meubelen uit DECOFOREST
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2013, 06:44:37 »
Schakel lichten uit wanneer u de kamer verlaat. Het draaien van een licht uit en zal geen gebruik meer elektriciteit, maar kan levensduur van de lamp verminderen.
Schoon lampen en armaturen regelmatig. Stof kan de hoeveelheid van de helderheid die uit de bollen te snijden.
Gebruik lage wattage lampen als fel licht is niet nodig. Echter, nooit het licht dat nodig is voor het lezen, de veiligheid, of voor de bescherming van uw huis te offeren.